Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

09:25  |  16/10/2018

Data i hora oficial

El temps

INSCRIU-TE A LA PRIMERA MARXA NÒRDICA POPULAR DE MONTMELÓ

  • 3a Marxa Nòrdica de Montmeló - L'Anella Verda

    3a Marxa Nòrdica de Montmeló - L'Anella Verda

  • Plànol del recorregut de la 1a Marxa Nòrdica de Montmeló

    Plànol del recorregut de la 1a Marxa Nòrdica de Montmeló

6/3/2018

Les regidories de salut i d'esport, de manera conjunta, organitzen aquest dissabte 10 de març, la primera edició d'una caminada amb la tècnica de marxa nòrdica. L'activitat està oberta a totes les persones que vulguin iniciar-se en aquesta tècnica tan senzilla i a la vegada tan saludable.

La sortida de la caminada de marxa nòrdica serà a les 9.30 hores, de la plaça de la Vila. Allà es farà una breu explicació de la tècnica i posicionament del cos per a realitzar correctament aquesta disciplina que combina el trekking amb moviments simètrics, rítmics i dinàmics, amb l'ajut dels braços sobre els bastons.

Les persones que ja realitzant aquest tipus d'exercici poden anar amb els seus propis bastons. La resta de persones que desitgen iniciar-se, comptaran amb pals de marxa nòrdica, cedits per Centre Decathlon de Mollet.

 

El recorregut és circular i té aproximadament 5 km. Se sortirà de la plaça de la Vila en direcció al riu Mogent pel barri del Piquet. Es vorejarà el Turó de les tres Creus fins a arribar a Montornès Nord. Es passarà per Montornès per la llera del riu Mogent i s'arribarà de nou a Montmeló pel camí de la Font de Santa Caterina. Arribats a la zona industrial Sota el Molí, es tornarà a la plaça de la Vila pel carrer Major (consulteu plànol adjunt)

 

  • Les inscripcions són obertes
  • Es poden realitzar per correu electrònic a l'adreça: salut@montmelo.cat
  • O bé per telèfon en el 93 572 00 (extensió 100)

 

 

LA MARXA NÒRDICA

És una activitat física que consisteix a caminar de manera natural amb un parell de bastons especialment dissenyats per a la impulsió. Cal no confondre la marxa nòrdica amb el senderisme o trekking amb bastons, els quals tenen una estructura diferent i només actuen de suport.

 

És un exercici que s’adapta al ritme i a les necessitats de cadascú; per tant es pot treballar de manera suau, moderada o com a entrenament intensiu. No és gens agressiva per a les articulacions i és motivadora: ajuda a prendre consciència de la mateixa salut i, per tant, estimula i potencia hàbits saludables com tenir més cura de l’alimentació.

 

La tècnica de marxa nòrdica s’ha d’aprendre bé per poder obtenir tots els beneficis d’aquesta pràctica. D’entrada millora la postura; amb una combinació de moviments simètrics, rítmics i dinàmics, ajuda a disminuir el cansament per l’efecte del treball dels braços sobre els bastons, al mateix temps que redueix la pressió sobre les articulacions de turmells, genolls i malucs.

 

Aquesta activació muscular constant, en què entra en funcionament el tren superior del cos –cintura, tors, espatlles i braços–, enforteix la columna vertebral, prevé els mals d’esquena, tonifica el sòl pèlvic i aporta benestar físic i mental.

La marxa nòrdica és un treball aeròbic que activa el 90% de la musculatura de tot el cos i també el metabolisme; a banda, incrementa la capacitat pulmonar, ajuda el retorn sanguini amb un bombeig continuat gràcies al moviment actiu de mans i peus, evita la inflor dels membres superiors i estimula el drenatge limfàtic natural.

 

Es pot practicar a qualsevol edat, en medi natural o urbà, també sobre asfalt; sol, en família o en grup, a qualsevol hora del dia. També es pot integrar en els desplaçaments habituals, si no es disposa de temps específic per fer l’activitat. Fer-ne de manera regular incrementa l’autoestima, fa sentir millor i genera una “dependència” molt saludable al benestar.

 

Fer-ne de manera regular incrementa l’autoestima, fa sentir millor i genera una “dependència” molt saludable al benestar.



Data de modificació: 08/03/2018 16:36:28